^Na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Przedszkole 17

UM Tarnobrzeg

Strona urzędu miasta Tarnobrzeg

Przyjaciele Przedszkola

Nasze Osiągnięcia

 

Logowanie

Czterolatki-jeżyki

Informacja dla Rodziców

DRODZY RODZICE!

W ZWIĄZKU Z ZAISTNIAŁĄ SYTUACJĄ WYWOŁANĄ KORONAWIRUSEM ZOSTAŁA UTWORZONA GRUPA "JEŻYKI" NA FB  W KTÓREJ BĘDĄ UMIESZCZANE MATERIAŁY DYDAKTYCZNE, PROPOZYCJE GIER I CIEKAWYCH ZABAW DO PRACY ZDALNEJ. PRZEZ TAKĄ FORMĘ  BĘDZIEMY SIĘ Z PAŃSTWEM KOMUNIKOWAĆ PRZEZ NAJBLIŻSZY CZAS. ZACHĘCAMY RÓWNIEŻ DO KORZYSTANIA ZE STRONY NASZEGO PRZEDSZKOLA, FB GRUPOWEGO ORAZ PORTALU   "INNOWACYJNY TARNOBRZEG"

POZDRAWIAMY: TWOREK EWA, MONIKA BEDNARZ

 

 

https://www.facebook.com/groups/139824337424305/?ref=group_browse

 

Śpiewajmy razem

 Teksty piosenek i wiersza, które można utrwalać w domu.

 

Znalezione obrazy dla zapytania: DZIECI RYSUNEK

Wiersz miesiąca

OBOWIĄZKI DYŻURNYCH (Bożena Forma)

Dyżurny ma obowiązków wiele
podczas obiadu, podczas śniadania.
Rozdaje sztućce, kubki, talerze,
to są naprawdę trudne zadania.
Sprawdza czy klocki są w pojemnikach,
podlewa kwiatki, książki układa.
W sali porządek zawsze być musi,
taka dyżurnych ważna zasada.

Piosenka pt. "Wielka Dżungla"

Znalezione obrazy dla zapytania: MAŁPY RYSUNEK

  1. DŻUNGLA, DŻUNGLA, TAKA WIELKA DŻUNGLA,
    POPLĄTANE ZWOJE DZIKICH LIAN.
    MIESZKA SOBIE W BAMBUSOWEJ CHATCE
    AMBO SAMBO WIELKIEJ DŻUNGLI PAN.


REF: STRUSIE MU SIĘ W PAS KŁANIAJĄ,
MAŁPY NA OGONACH GRAJĄ.
AMBO TU, AMBO TAM, AMBO TU I TAM.


2. AMBO, SAMBO DOSKONALE ZNAM GO,
WĘŻA SIĘ NIE BOI ANI LWA. 

 

PIOSENKA „GRZECZNE SŁÓWKA

DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM I PROSZĘ.

TRZY SŁÓWKA, ZA MAŁE TRZY GROSZE.

I GRZECZNY KRÓLEWICZ,

I GRZECZNA KRÓLEWNA,

ZNAJĄ TE SŁÓWKA, NA PEWNO.

 

REF.: TRZY SŁÓWKA ZA MAŁE TRZY GROSZE:

DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM I PROSZĘ.

 

  1. TO PRZECIEŻ NIEWIELE KOSZTUJE,

GDY POWIESZ, UPRZEJMIE DZIĘKUJĘ.

KORONA CI Z GŁOWY

NIE SPADNIE NA PEWNO.

NAWET, GDY JESTEŚ KRÓLEWNĄ.

REF.: TRZY SŁÓWKA...

 

 

PIOSENKA NA CHŁODNE DNI

SŁOWA: A. GALICA/T. PABISIAK,

1. UMIEM WŁOŻYĆ JUŻ BUCIKI,
KURTKĘ ZAPIĄĆ NA GUZIKI.

REF.: CHOCIAŻ TROCHĘ ZIMNO DZIŚ
TO NA SPACER WARTO IŚĆ.

2. RĘKAWICZKI MAM W KIESZENI,

WIEC NIE BOJĘ SIĘ JESIENI

REF.: CHOCIAŻ TROCHĘ ZIMNO DZIŚ
TO NA SPACER WARTO IŚĆ.

3. RĘKAWICZKI, CIEPŁY SZALIK
ZIMNO MI NIE BĘDZIE WCALE

REF.: CHOCIAŻ TROCHĘ ZIMNO DZIŚ
TO NA SPACER WARTO IŚĆ

 

PIOSENKA PT. „U NAS NA PODWÓRKU”

 Znalezione obrazy dla zapytania: KOTEK RUSUNEK

KOTEK MIAUCZY MIAU, MIAU, MIAU.
PIESEK SZCZEKA  HAU, HAU, HAU.
1. KOGUT PIEJE , KURKA GDACZE,
GĘGA GĄSKA, KACZKA KWACZE.
DAJ NAM SZYBKO JEŚĆ!

KOTEK MIAUCZY MIAU, MIAU, MIAU.
PIESEK SZCZEKA  HAU, HAU, HAU.
2. KRÓWKA MUCZY, ŚWINKA KWICZY,
KONIK RŻY, A OSIOŁ RYCZY.
ZARAZ DAM WAM JEŚĆ! /2X

 

 PIOSENKA PT. "IDZIE DO NAS WIOSNA''


HTTPS://WWW.YOUTUBE.COM/WATCH?V=QOAWQ9WCWSM


KIEDY WIOSNA PRZYJDZIE DO NAS
ROZEŚMIANA I ZIELONA
RAZEM Z WIOSNĄ WSZYSTKIE DZIECI
ZAŚPIEWAJĄ TAK

REF: ZIELONA TRAWA, ZIELONY MECH,
ZIELONA ŻABA, RECH, RECHU, RECH

ROŚNIE TRAWA, ROSNĄ LISTKI,
ROSNĄ SZYBKO DZIECI WSZYSTKIE.
PRZYFRUNĘŁY JUŻ BOCIANY
I KLEKOCĄ TAK

REF: ZIELONA TRAWA....

W LESIE KWITNIE JUŻ ZAWILEC,
OBUDZIŁY SIĘ MOTYLE
A WIECZOREM NAD ŁĄKAMI
SŁYCHAĆ ŻABI ŚPIEW.

REF: ZIELONA TRAWA....

Ogłoszenie

 Witam wszystkich rodziców dzieci 4- letnich "Jeżyki" W związku z zaistniałą sytuacją postaramy się pomóc Państwu  w tym trudnym dla wszystkich okresie i podsyłać z Panią Ewą na bieżąco propozycje zabaw, gier, zagadek, wierszy i piosenek dla dzieci .Pozdrawiamy wszystkich i życzymy zdrowia, siły i wytrwałości -    M. Bednarz

 

 

https://eduzabawy.com/karty_pracy/bystre-oczko/kosmos/

https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/prace-w-ogrodzie/

https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/pani-wiosna/

https://eduzabawy.com/karty_pracy/bystre-oczko/

 

 

Zabawy logopedyczne

 

http://4.bp.blogspot.com/-IJFgKXLcNqM/T4mnsyMd_aI/AAAAAAAACzM/F7BXUVAzwww/s1600/emotikony-emoticon-usmiechnieta-twarz-smiley-face-ball.pngĆwiczenia oddechowe:

Ćwiczenia oddechowe poprawiają wydolność oddechową, sprzyjają wydłużaniu fazy wydechowej, co powoduje poprawę jakości mowy. Ćwiczenia prowadzone są najczęściej w formie zabawowej, przy wykorzystaniu różnych środków, np. piórek, piłeczek, wody mydlanej, chrupek, wiatraczków itp. Są także wplatane w opowieści i zabawy ruchowe.

 

Przykłady:

  1. Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami.
  2. Dmuchanie na płomień świecy.
  3. Dmuchanie na piłeczkę pingpongową, wyścigi piłeczek.
  4. Dmuchanie na kulkę z waty, na wiatraczek.
  5. Chłodzenie „ gorącej zupy” – dmuchanie ciągłym strumieniem.
  6. „Zdmuchiwanie mlecza” – długo, aż spadną wszystkie nasionka.
  7. Chuchanie na zmarznięte ręce.
  8. Naśladowanie lokomotywy – wydmuchiwanie „nadmiaru pary” – ffff, szszsz.
  9. Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”.
  10. Nadmuchiwanie balonika.
  11. Naśladowanie syreny – „ eu-eu- eu”, „ au-au-au” – na jednym wydechu.
  12. Wyścigi chrupek – dmuchanie w parach.
  13. Dmuchanie na piórko, aby nie spadło.
  14. Liczenie na jednym wydechu.
  15. Powtarzanie zdań na jednym wydechu – najpierw krótkich, potem coraz dłuższych.
  16. Powtarzanie zdań szeptem.
  17. Naśladowanie śmiechu różnych osób:

  Ćwiczenia języka: przykłady

  1. „ Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
  2. Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
  3. Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
  4. Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
  5. Kląskanie językiem.
  6. Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
  7. Język wysunięty w kształcie grota wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego do drugiego kącika ust.
  8. Rurka – wargi ściągnięte i zaokrąglone unoszą boki języka.
  9. Język lekko wysunięty opiera się na wardze dolnej i przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i „grota”.
  10. Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
  11. Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.

- staruszki: che- che- che

- kobiety – wesołe cha- cha- cha

- mężczyzny – rubaszne ho- ho- ho

- dziewczynki – piskliwe, chichotliwe chi- chi- chi.

 

 

                         "Mamo! Tato! Jak nauczyć dziecko wiązać sznurowadła?

"Bajka o dwóch myszkach”

Dziecko bawi się sznurowadłami jednocześnie mówi treść krótkiej bajeczki. 
Cała bajka składa się z 7 części, którym przypisana jest konkretna czynność. 
Pracując z dzieckiem w oparciu o bajkę dobrze jest pokazać dziecku wiązanie 

wykorzystując sznurowadła w dwóch kolorach.

 

A oto treść bajki:


1.  Były sobie dwie myszki Miki i Piki. Miały długie ogonki.

- dziecko trzyma oba sznurowadła.

 

2. Zamieniły się miejscami
- dziecko krzyżuje sznurówki.

 

3. Jedna myszka weszła do norki

- wkładamy jeden koniec sznurowadła w utworzone oczko.

 

4. Druga ją zamknęła

- zaciskamy supeł

 

5. Jedna wystawiła uszko
- robimy z jednego końca sznurowadła małe uszko

 

6. Druga ja okrążyła i wystawiła swoje

- dziecko owija sznurówkę dookoła uszka i przez otwór wypycha drugie sznurowadło.

 

Zabawy ciastoliną

Ciastolina  to sposób na wspaniałą, pełną frajdy dziecięca zabawę. Ugniatanie, wałkowanie, lepienie stwarzają niekończące się wyzwanie dla wyobraźni, pozwalając stworzyć najrozmaitsze  kształty, formy - zobaczcie sami.

W zdrowym ciele- zdrowy duch

Zajęcia gimnastyczne z dziećmi  stanowią bardzo ważny element edukacji fizycznej, pozwalają one na zachowanie prawidłowej postawy oraz wzmacniają odporność fizyczną dzieci. Poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe, dzieci pokonują trudności dzięki czemu wzmacniają wiarę we własne możliwości.

 

Copyright © 2013. Przedszkole Nr 17 w Tarnobrzegu Rights Reserved.